Recept - Zucchinichips

Hej på er! Igår testade jag att göra zucchinichips för första gången och många frågade på instagram (trollmorslch) hur jag gjorde så här nedanför kommer receptet. Jag friterade i en fritös men det går lika bra att göra det i en stekpanna eller gryta så länge zucchinin är täckt med olja, använd gärna en termometer i stekpannan så att du har koll på hur varm oljan bli så att det inte fattar eld. 
 
Ingridienser: 
Zucchini
Valfria kryddor
Rapsolja
 
Gör såhär: Skiva zucchinin lövtunnt, värm upp oljan i fritösen, stekpannan eller grytan. Fritera zucchiniskivorna tills insidan blir ljusbrun. Häll över de färdiga chipsen på ett bakplåtspapper och bre ut dem, kryda innan dem har hunnit torka. Klart :-) Nu är du redo för fredagsmyset!
 
 
kram, trollmorslchf
 
 
Linda
2014-04-17 @ 12:10:08
URL: http://misslindylee.blogspot.com

Blir dom krispiga eller blir som sådär halvsega?
Har provar rödbetor och kålrot. Men ska absolut prova squash! Enda jag saknar e riktigt krispiga naturchips!

Jennie Rudholmer
2014-05-08 @ 22:36:19

Det här har blivit min favorit! Så galet gott! Ett bra alternativ till chipsen men även jättegott till grillat!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0