Alla hjärtans dag

Det är väll knappast någon som har missat att det är "alla hjärtans dag" idag. Alla vet hur man ger kärlek till omgivningen, men det är minst lika viktigt att du ger kärlek till dig själv! Jag brukar tänka att man ska behandla sig själv så som man skulle behandla sin bästa vän. Din bästa vän skulle aldrig säga till dig att du är ful, tjock, korkad, oduglig mm., för att medvetet trycka ner din självkänsla eller ditt självförtroende. Så varför skulle du göra det mot dig själv? Det är svårt att låta bli när man har en dålig dag, men du blir starkare av att peppa dig själv istället för att kritisera. Vi lever bara en gång och jag går hellre runt och mår bra över mig själv. Vad är det som får dig att må bra över dig själv?

Vad är det som får dig att känna dig misslyckad? Är det realistiskt, eller är det bara hjärnan som spökar med dig? Du är ditt bästa jag när du är lycklig och för att någon ska kunna älska dig behöver du älska dig själv. Jag vågar påstå att ingen är misslyckad, känner du dig misslyckad så är det något som är fel. Vad behöver du ändra för att du ska må bättra över dig själv? Det är bara du som har svaret på den frågan, ingen annan. Sätt upp realistiska mål att sträva efter. Vill man så kan man, du kommer lyckas!

 

 
 

Dagens första måltid blev två äggmackor, jag älskar ägg! När jag blev sjuk i IBS för 4,5 år sedan sa min läkare att jag hade blivit äggalleriker, men trots att jag uteslöt ägg blev jag inte bättre. Dem diagnostiserade mig som äggallergiker utan att några prover påvisade det. Idag äter jag ägg i princip varje dag utan att min kropp reagerar på det. Det har varit en lång väg hit, men det var värt varenda sekund av kämpande, lösningen på mitt problem stavas LCHF.

 

 

 

Hoppas att ni får en fantastisk fredag och glöm inte att vara snäll mot dig själv!

kram, trollmorslchf

afBabs
2014-02-14 @ 14:47:29

Precis som jag...
Uteslöt än det ena än det andra ur kosten under många år, för att försöka få bukt med magproblemen.

Med LCHF tål jag numera allt! :)

Utom kolhydrater/socker. ;)


afBabs

Svar: Det är underbart att man äntligen har hittat en kost där kroppen mår kanonbra och jag känner iaf att jag inte "offrar" något, det jag inte äter, det behöver inte kroppen heller!kram, trollmorslchf
[email protected]




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0