- Vad har lchf hjälpt dig med?

Igår ställde jag en fråga via mitt instagramkonto (trollmorslchf) till mina följare. Tusen tack till alla som svarade! Som rubriken avslöjar handlade den om vilka förbättringar lchf har skapat för den enskilda personen. Jag själv har blivit av med en fruktansvärd ibs, gallstensanfall, övervikt och har därmed ökat mitt självförtroende och min självkänsla. Jag tänkte göra en sammanfattning här på bloggen och avsluta med ett par citat som sticker ut lite extra. 
 
Det här har lchf hjälp oss med:
 
-fri från sockerberoende
- piggare
- fri från hetsätning
- fri från depression
- slutat med antidepressiva 
- viktnedgång
- jämnare humör
- bättre självkänsla
- fri från magproblem (förstoppning, diarré, magkatarr, halsbränna, upppsvälld mage, magont) 
- fri från gallstensanfall
- bättre hy
- fri från exem
- bättre syn
- fri från extrem trötthet
- mindre svullna leder 
- fri från candida 
- jämnt blodsocker
- fri från migrän
- psykiskt starkare
- mindre panikångest 
- ingen årtidsrelaterad depression
- starkare immunförsvar 
- fri från pollenallergi
- känner mer livslust
- fri från ryggvärk
- problemfria bihålor
- lättare att sluta röka
- starkare naglar
- mer energi
- håller vikten
- mindre astma 
- helt fri från psoriasisartrit (reumatisk sjukdom)
- fri från laktosintolerans
- fri från antiocis nigricas (svarta fläckar på kroppen)
- fri från matångest
- fri från kramper
- fri från pälsdjursallergi
- fri från leverinflammation
- normalt blodtryck
- fri från svamp i slemhinnorna
- graviditet
- fri från spruckna hälar
- regelbunden mens
- bättre blodsockervärden
- förbättring av fibromyalgi
- sover bättre 

 
@lifeandmylessings "Kan bidra med det allra senaste. Är gravid i vecka 26 och förra veckan åt jag alldeles för mycket socker, vetemjöl och även en risotto en dag (ätit lchf i cirka tre år men inte strikt så äter ibland tex en kakbit vid speciella tillfällen utan problem) oh i helgen led jag av förstoppning, svullenhet samt konstant halsbränna, Slog mig att detta är vanliga graviditetssymtom!! Allt detta kan undvikas genom rätt kost och nu är allt som bortblåst igen, man kan ha en graviditet utan några som helst matsmältningsrelaterade symtom."
 
@tinamyran "Jag har diabetes typ 2 och mitt långtidssocker har sjunkit något enormt, låg på 89 som högst och nu nere på hm.. lappen ligger i köket, men min ssk tycker det är fantastiskt då hon inte kunde "guida" mig i lchf då kunskapen var liten, men nu har hon sett at det funkar o värderna är kanon, o inga höga blodfetter eller kolesterol."
 
@patriciastavervik "Borta är allergier och astma. Har nu ridit några ggr utan att ens ha nyst en enda gång. Innan lchf kunde jag inte ens gå in i ett stall, 2m utanför räckte för att få andnöd och då var jag fullproppad med brikanyl, aerius o singulai. Tipsade min svägerska om att allergier kan bli bättre och hon har testat sedan förra sommaren, ej helt strikt, och är i år fri från pollenallergi - som har varit väldigt svår. Jag är fri från exem, magont och har fått bättre hy. Inga spruckna hälar, mindre hetsigt humör som berodde på blodsockerfall. Behöver inte mat så ofta längre. Gått ner 14 kilo."
 
@lchfkost "Men för sjutton gubbar glömde ju det bäst av allt!! Vi hade försökt bli gravida i 11 månader utan framgång men så började jag med lchf så vart vi gravida nästa månad, Vet inte om det var en tillfällighet men så var det."
 
@nillanloman "Jag har i 13 år haft AIH (leverinflammation) o sedan jag började med lchf har jag fått normala värden, normalt blodtryck, blivit gladare o minskat 17 kg. Älskar lchf!"
 
@annelie.sward "Har haft svarta fläckar (antiocis nigricas) på vissa delar på kroppen som tex under brösten, runt nacken och i armvecken som flera olika hudläkare aldrig fått bukt med. Fick det i tidiga tonåren (nu 33 år). Tre veckor på lågkolhydratkost så var de helt borta! Helt underbart!! Sen har jag tappat ca 13-14 kg."
 
@lchfwinter "Är helt symtomfri i min reumatiska sjukdom psoriasisartrit sedan över 5 år med lchf. Innan dess hade jag under flera år prövat en massa starka mediciner och injektioner i lederna men inget kunde lindra mina svullna leder och daglig smärta. Jag har fått ett helt nytt liv med lchf."
 
@mossan79 "Inget sötsug, ingen svullen ond mage, ingen huvudvärk eller ryggvärk, mycket bättre hy. -18 kg, aldrig sjuk, problemfria bihålor. Å mycket piggare."
 
@legofrilla "Lchf har gjort så att jag slipper min ibs, min hy är finare, jag har gått ner ca 10 kg, pollenallergin är knappt märkbar, jag får inte panikångest eller årstidsrelaterad depression längre, min migrän är borta, jag är aldrig sjuk och jag mår så bra jämt"

 

Visst är det fantastiskt!

kram, trollmorslchf



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0