Recept - Pasta carbonara

- Snabbt, enkelt och gott! Tidsbrist är inte en ursäkt till att byta ut hälsosam mat till mat som är dålig för din kropp.
 
Ingredienser:
3 paket bacon
200 gram phiadelphia med smak av gräslök
2 dl grädde
200 gram riven ost
Krydda med peppar
 
Gör såhär: Klipp bacon i små bitar och stek i en stor stekpanna, stek dem inte för hårt bara, jag tycker inte det blir gott om de är knapriga. Tillsätt de andra ingridienserna och låt det koka ihop lite så såsen blir krämig. Klart!
 
Till carbonaran serverade jag zucchinipasta. Jag skalade en zucchini med potatisskalaren. Sen hällde jag pastan i kokande vatten och lät den ligga i en minut, sen är det bara att hälla av vattnet och pastan är klar. 
 
 
 
kram, trollmorlchf 
Emma
2014-05-11 @ 18:52:01
URL: http://photoalbums.blogg.se

Åh, verkar supergott! :)
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0