Recept - Ost och skinkpaj

Några efterfrågade receptet på ost och skinkpajen jag gjorde igårkväll och det är samma grundrecept på den som det är på tacopajen längre ner här på bloggen. Du byter bara fyllningen. 
 
Ingridienser: 
Cirka 300 gram skinka
400 gram riven ost
3 dl grädde
3 ägg
2 stora tomater
Peppar
 
Gör såhär: Sätt ugnen på 200 grader. Stek skinkan i en stekpanna (tillverkarna tycker om att tillsätta vatten i kött för att et ska väga mer och får du inte bort vätskan från skinkan blir det soppa av allt). Vispa ihop äggen med grädden och smaksätt den med peppar. Lägg 250 gram riven ost i bottnen på en pajform, lägg skinkan över och toppa med omelettsmeten. Sätt in pajen i ugnen, den ska gräddas i 25-30 minuter totalt. Efter cirka en kvart tar jag ut pajen och toppar med 150 gram riven ost och skivade tomater, sen sätter jag in den igen och efter en kvart är den klar. 
 
 
 
 
 
kram, trollmorslchf
kristina
2014-04-16 @ 11:52:02

Hej ! Vilken jättetrevlig blogg du har, har gjort den till favorit, kommer att kolla varje dag, men kanske inte kommentera.

Svar: Tack så mycket! Vad roligt att du vill fortsätta besöka den :-)kram, trollmorslchf
trollmorslchf.webblogg.se

Mollster
2014-05-16 @ 20:48:45
URL: http://frokenmollsters.blogg.se/

Åh, så gott detta ser ut! Måste testas till veckan som kommer :)

Tack för en väldigt fin och klok blogg som inspirerar!

Jag lyckas inte hitta dig på Bloglovin'. Det funkar inte att lägga till dig via "plusset" i din om mig-ruta och om jag söker på ditt bloggnamn i själva Bloglovin' så får jag bara ett meddelande om att de inte kunde hitta några bloggar som matchar min sökning. Mycket skumt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0