Recept - Vaniljpudding toppat med kanderade pekannötter

Ni vet den där goda vaniljpuddingen/pannacottan/glassen/vaniljkrämen man kan göra av kondenserad grädde? (recept finns längre ner i bloggen) Den blev ännu godare när jag toppade den med kanderade pekannötter. 
Jag rostade 100 gram pekannöttter i en stekpanna, hällde över 1-2 msk sukrin melis som smälte över, blandade runt nötterna och sen var det klart. Mums! Turbosnabb efterrätt!
 
Berätta gärna för mig om ni testar efterrätten, roligt att veta om ni gillar den. :-)
 
kram, trollmorslchf
Jenny
2014-04-15 @ 13:23:11

Jag är tacksam över de fina recepten på gröten och recepten på den kondenserade grädden.
Har gjort recept på efterrätter med den kondenserade grädden, mums....
Nu i morse åt jag den gudomliga gröten, sååå gott!
De här recepten är fantastiska när man vill mota godisjä-ulen i grind. De hjälper verkligen när man är sugen på något gott.
Ser fram mot fler härliga recept. Du har en fantastisk blogg.

Svar: Tack för din fina respons! :-) Roligt att höra att du gillar recepten :-) kram, trollmorslchf
trollmorslchf.webblogg.se

Margaretha
2014-04-15 @ 19:15:36

Kondenserad grädde var en höjdare ska prova med färska rabarber i påsk

Svar: Mums, det lät som en god kombination :-) kram, trollmorslchf
trollmorslchf.webblogg.se

Jennie Rudholmer
2014-04-17 @ 12:52:25

Hej! Slås över vilken fantastisk fantasi du har när det gäller att skapa mat!! Verkligen inspirerande! Jag har en undran....har ätit LCHF ca 1 månad nu och klurar lite på det här med sötning av maten. Du använder sukrin melis. Har aldrig hört talas om det och undrar om det är ok om man vill försöka vara strikt.
Tack för en, som sagt, inspirerande blogg!!
// Jennie

Jennie Rudholmer
2014-04-18 @ 21:04:46

Provade en variant. Hade inget sukrin melis hemma men jag blandade i mosade jordgubbar o toppade med lite riven mörk mintchoklad. Jätte gott. Frös in resten så jag har lite glass i morgon!
Tack för tipset med kondenserad grädde!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0