Recept - Köttfärslimpa & Amerikanska pannkakor

Godkväll! Dagens två träningspass är gjorda och jag har precis ätit en supergod middag! Stekte baconlindad sparris i chili & vitlöksolja och toppade med flingsalt. Till detta hade jag köttfärslimpa fylld med ost och svamp. Skyn som blev från köttfärslimpan hällde jag över i en gryta och tillsatte grädde, kryddade med salt och peppar. Svårare än så här behöver det inte vara! Har du ont om tid så skippa köttfärslimpan och stek en köttbit istället och byt ut brunsåsen mot bearnaise. Det är inte krångligt att äta bra mat! Jag äter så pass mycket fett att jag bara behöver äta två gånger per dygn, det är så skönt att inte behöver tänka på mat hela tiden! Tänk de "stackarna" som väljer att äta fem gånger om dagen, det hade jag aldrig orkat med. :-) Idag blev jag inte hungrig förräns der hade gått 20 timmar sen min senaste måltid. Hur kommer det sig att jag klarar mig så länge utan mat? Jo eftersom att jag äter mat som knappt påverkar mina blodsockernivåer innebär det att mina värden alltid är stabila. Därför får jag ingen blodsockerdipp efter ett par timmar och det håller mig ifrån att äta onödiga mängder mat. Äter du rätt sorts mat så behöver du inte äta var tredje eller fjärde timme. :-) Till "frukost" idag (åt den 16:00) så blev det amerikanska pannkakor. Dem smakar kanon! Recept: två ägg, två msk creme fraiche, sukrin melis, vaniljpulver och två msk fiberhusk (finns på de glutenfria hyllorna) Vispa och stek i smör. Jag serverade dem med vispad grädde och färska blåbär. :-) Vem har sagt att det är tråkigt att äta enligt LCHF? kram, trollmorslchf



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0