Recept - Schnitzel

God kväll! Idag på min basgruppsträff hade vi hetsiga diskussioner om kost, alla hade sin version som de höll stenhårt i. På ett sätt tycker jag att det är bra, kostdebatten är hetare än någonsin för att människor blir mer och mer medvetna om vad de stoppar i sig. Något som stack i mina basgruppsmedlemmars ögon var när jag berättade att jag sällan äter mer än två gånger per dygn. Dem menade på att jag svälte mig själv. För det första äter jag mellan 3000-4000 kalorier per dygn, jag äter alltså ungefär dubbla mängden kalorier som rekommenderas av livsmedelsverket. Jag äter när jag är hungrig, förstår ni då att jag bara behöver äta två gånger per dygn med tanke på att jag äter så pass mycket kalorier? Äter du rätt sorts mat behöver du inte "boka in" när du ska äta nästa gång för att inte bli vrålhungrig, jag lyssnar på min kropp och den får mer än väl det den behöver. Vill ni veta en sak till som sticker i folks ögon? Jag går ner i vikt även att jag äter 3000-4000 kalorier per dag. Min poäng med det här inlägget är: Du behöver inte räkna kalorier och väga allt du äter! Du kommer lyckas ändå! Här är tre fantastiska böcker som jag tycker att alla människor borde läsa, även om du är lchf:are eller den största kritikern. Dem har svar på alla dina frågor. Läs dem, du kommer ändra uppfattning!
 
 
 
 
Idag har jag testat en ny grej i köket, nämligen schnitzel! Panerade fläskschnitzel i ägg och sedan i sesammjöl, stekte i smör och olja, kryddade med salt. Jisses vad gott det blev! Till detta serverade jag broccoli och en kall sås. Perfekt avslut på denna torsdag!
 
 
 
kram, trollmorslchf
Anonym
2014-02-14 @ 18:02:30

Hej! Härlig blogg! :)
Jag har ganska nyligen börjat med LCHF. Ätit det till och från i några år men nu kör jag "på riktigt" inget fuskande. Din instagram har gett mig massor med inspiration till goda maträtter!

Kan dock inte släppa kaloriräknandet, får ångest om jag kommer upp över 1000 kalorier om dagen :/ vill helst ligga på runt 800..Men att veta att du äter mer än så och ändå går ner får mig att tänka om. Ska försöka släppa på räknandet! Ska bli kul att följa din blogg, kram :)


Svar: Hej! Tack så mycket! Vad glad jag blir av att höra dig säga det och jag tycker det är underbart att du satsar på lchf, finns inget negativt med det. Jag känner igen mig i ditt tänk, jag har varit helt besatt av kalorier. När jag var som mest extrem såg jag till att träna bort 1000 kalorier per dygn och äta 1000 kalorier per dygn, för att hamna på plus minus noll. Det resulterade i att jag mådde skit och att kroppen sparade på varenda kalori den kunde. Så sluta med räknandet min vän!kram, trollmorslchf
[email protected]




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0