Våga stå upp för dig själv!

Hej på er! Det har varit lite diskussioner på instagram det senaste dygnet gällande om man får skratta åt människor med övervikt och fetma. Även fast jag nu är 50 kilo lättare än vad jag var för ett par år sedan känns det ändå som att någon sätter en kniv i mitt hjärta. Tro mig, jag VET hur det känns, jag hade till och med "vänner" som skrattade åt mig bakom min rygg när jag inte var där, när jag fick reda på det gick mitt hjärta i tusen bitar. Tänk på vad du gör nästa gång, hur hade du själv velat bli behandlad? Hur hade du känt när du fått ta emot denna enorma kränkning? Jag talar säkert inte för alla överviktiga, men mitt självförakt var enormt redan, hur tror du att det fick mig att känna mig efteråt? Det är på grund utav mobbare som personer inte vågar ta tag i sitt liv och göra en förändring, exempelvis att gå till gymmet, för att de (jag var) är rädda att bli utskrattade. Är det inte bättre att vi peppar varandra istället för att kränka och mobba? Jag tycker att det är så häftigt med överviktiga människor på gymmet, alla börjar någonstanns och har tagit beslutet om att förändra sin livsstil och hälsa. Låt dig aldrig tryckas ner utav idioter utan samvete! Jag tror på dig!
 
 
 
 
Nu till något roligare, på tal om fett! Här har ni min frukost! Visst ser den smarrigare ut än den sockrade yoghurten i affären, smaksatt med kemsika smakämnen? Min yoghurt består av creme fraiche, vaniljpulver och sukrin melis. Beroende på hur mycket fett man vill att det ska innehålla kan man välja olika råvaror. Du kan göra samma sak med smetana/turkisk yoghurt/rysk yoghurt. Smetana är fetast och innehåller 42 gram fett per 100 gram näringsvärde. Över min yoghurt har jag färska bär och solrosfrön, lyxfrukost en vanlig tisdag!
 
 
 
 
kram, trollmorslchf
Den anonyma tjockisen
2014-02-11 @ 13:18:01
URL: http://denanonymatjockisen.blogg.se/

Jag håller till 100% med dig om att det helt klart är fel och elakt att skratta åt överviktiga. Jag kan dock ofta komma på mig själv med att gå och se ner på riktigt överviktiga människor och tänka "MEN RYCK UPP DIG!!!". Det är nog för att jag ser ner på mig själv och min övervikt till stor del, och inte vill att andra ska vara i min skit.

Svar: Jag tycker att gymmet ska vara allas fristad, vi går allihopa dit av samma orsak, för att vi mår bra över att träna, vi vill bli starkare och snyggare. Därför ska alla som är där gå med stolthet. Vi börjar från olika förutsättningar men vi strävar mot samma mål! kram, trollmorslchf
[email protected]

josse
2014-02-11 @ 21:44:26

Jag håller såå med dig. Om jag ser någon överviktig på gymmet tänker jag "grymt! Du är här för du vill uppnå en förändring och bli hälsosammare" men inbillar mig att folk tänker annat om mig. Får försöka peppa mig själv :)

Svar: Jag önskar att alla vore lika kloka som du och jag ;-) Ibland inbillar jag mig sånt också, men gymmet är det stället du går får att göra din kropp snyggare och starkare, därför borde man gå därinne med stolthet! kram!
[email protected]




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0