Recept - Kantarellgryta

Hej på er! Ber om ursäkt för dålig uppdatering, livet rullar på i rekordfart. Har en vecka kvar i skolan och har samtidigt börjat min introduktion på mitt sommarvikariat. Tiden räcker knappt till:) Men här kommer receptet på min goda höstgryta som har avnjutits ett par dagar nu i form av matlådor. 
 
Ingredienser:
600 gram skinkschnitzel
1 stor gul lök
400 gram morötter
5 dl grädde
1 paket torkade kantareller (har köpt mitt paket på maxi)
400 gram färskost med smak av kantareller
Salt och peppar
 
Gör såhär: Hacka löken och bryn den i en stekgryta, strimla köttet, dela morötterna och stek tillsammans med löken. När köttet är färdigt tillsätter du grädden, färskosten och kantarellerna. Krydda med salt och peppar. När grytan har kokat ihop lite är den klar, men om du låter den puttra på spisen i en timme så blir den ännu godare. 
 
Hoppas ni gillar grytan!
 
kram, trollmorslchf 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0