Mat för en hel armé

Hej allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg. Jag har varit begraven i skolarbete, har börjat skriva mitt examensarbete och jag kan redan nu säga att jag längtar tills när det är klart. ;-) Nästa år vid den här tiden är jag förhoppningsvis färdig sjuksköterska och jag längtar så mycket efter den dagen! 
 
Nog om det, här kommer ett axplock av mat som jag har ätit i helgen. :-)
Gårdagens lunch bestod av kycklingburgare, orkade inte baka hamburgebröd så den fick ligga i ett hav av grönsaker. Ett smart tips är att lägga hamburgaren med tillbehör i ett kaffefilter om man vill hålla allt på plats. 
Hamburgaren är gjord av två ingredienser: kycklingfärs och ekologisk grillkrydda. Svårare än såhär behöver det inte vara att äta bra mat! Jag vågar påstå att det går snabbare att göra de här hamburgarna än att tina färdigköpta.
 
Igårkväll var jag inte så hungrig så det fick bli lite småplock till middag istället.
Min dipp består av ett paket creme bonjour färskost med smak av vitlök. 
Läkerol har kommit ut i flera smaker med stevia som sötning, kanonbra tycker jag!
 
Den här omeletten är så jäkla god! Den är ostpanerad och sen valde jag att fylla den med brieost idag. Den har hållt mig mätt i över sex timmar än så länge. Perfekt! 
Om ni vill ha exakta instruktioner om hur man gör den så kan ni besöka www.jillsmat.se :-)
 
 
Ikväll har vi haft fikasällskap. Medan de andra mumsade på kakor åt jag en uppvärmd questbar (värm i ugnen ett par minuter) serverad med grädde. Det är så jäkla gott och perfekt när man inte orkar baka :-) 
 
Kram, trollmorslchf 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0