Recept - Pizza

Hej på er! Ikväll har jag gjort pizza till middag och en pizza utan gluten är mycket godare än "vanlig". Plus att du slipper uppblåst mage eller magknip efteråt. Det mesta utan gluten, socker och stärkelse är godare faktiskt! Och det känns bra att äta mat som är bra för kroppen.
 
Den finns en hel uppsjö av recept på pizzabotten ala lchf och idag valde jag "pams lchf pizza" som är ett amerikanskt recept. Sök på google för att få fram ingredienser och mått. 
 
Fyllningen på dagens pizza blev: stevia ketchup i botten, riven ost, färska champinjoner, salami, gorgonzola och färsk basilika. 
 
 
Till pizzan serverade jag en god bearnaise. Det bästa med att måltiden innehåller så mycket fett är att jag bara har orkat äta en 6:e del av pizzan ikväll och därmed har jag mat till flera dagar kvar. Skönt! :-) 
 
Kram, trollmorslchf 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0