Plus

Hej på er! Ikväll vill jag tipsa om svt:s program Plus. Det har hängt med i många år och nu har de börjat kolla på konsumentfrågor när det gäller maten vi köper. För två veckor sedan tog de upp mängden socker som finns i färdigmat, förra veckan visade dem hur mycket vatten som sprutas in i den kycklingen och ikväll tog dem upp ett företag vid namnet Santo-Li som tillsätter Lithium (psykofarmaka som bla används till patienter med bipolär sjukdom och depression) i sitt mineralvatten. Santo-Li hävdar att deras vatten ökar människans koncentrationsförmåga och gör personen mindre nervös. Jag förstår inte hur de här produkterna inte kan vara olagliga. Men som tur väl var dosen för liten för att ge någon effekt på kroppen. Jag blir ändå mörkrädd när jag tänker på att företag faktiskt tillverkar de här produkterna. :s
 
 
 kram, trollmorslchf



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0