Recept - Köttfärssås och spagetti

Trots att jag inte äter mjölig och klibbig "vanlig" pasta finns det en hel del andra alternativ att välja mellan:
 
Fettuccine, gjord på gröna sojabönor
Spaghetti, gjord på svarta bönor
Sjögräsnudlar
Shiratakinudlar
(Googla för att hitta återförsäljare)
I Karlskrona säljs de två nudelsorterna på maxi.
 
Men jag gillar att göra egen pasta, av zucchini. Jag skalar en zucchini med en potatisskalare och sen lägger jag i min fettuccine/spagetti i kokande vatten ett par minuter, sen är pastan klar. Enkelt och supergott!
Idag tänkte jag även dela med mig av mitt recept på köttfärssås :-)
 
Ingridienser: 
Cirka 400 gram köttfärs
Olja att steka i
2 msk ekologisk tomatpuré (du kan även använda ekologiska, krossade tomater om du vill)
3 dl grädde
Kryddor efter smak (jag hade worcestersås, chili, salt, peppar och lite färsk korriander)
 
Tips: Gör du köttfärssåsen i en stor stekpanna reduceras grädden snabbt och köttfärssåsen blir krämig fort. :-)

 
kram, trollmorslchf
 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0