Recept - Tacopaj

Godkväll! Det finns mängder med pajrecept även inom lchf, men det här receptet är kanon att använda när du inte har tid att vänta på en vilande deg eller inte har lust med att behöva förgrädda bottnen. Den perfekta lösningen är: Paj utan pajskal! Dock kan jag inte ta åt mig äran för detta recept, för det är en vän som har lärt mig grunden till det. 
 
Ingridienser tacopaj:
Cirka 500 gram tacofärs
400 gram riven ost
3 dl grädde
3 ägg
 
Trollmorstacokrydda:
En påse Santa Marias Ekologiska Grillkrydda
Spiskummin efter smak
 
Gör såhär: Sätt ugnen på 200 grader. Stek köttfärsen i en stekpanna och tillsätt tacokryddan. Vispa ihop äggen med grädden. Lägg 250 gram riven ost i bottnen på en pajform, lägg köttfärsen över och toppa med omelettsmeten. Sätt in pajen i ugnen, den ska gräddas i 25-30 minuter. Efter cirka en kvart tar jag ut den och toppar med 150 gram riven ost och sen sätter jag in den igen. När man lägger på osten i slutet blir ytan extra knaprig.
 
 
Eftersom att pajen är så mastig är det perfekt att servera den med en god sallad och en kall sås. Jag hade
guacamole till denna gången. 
 

 
 
kram, trollmorslchf
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0