Recept - Wraps fyllda med räkröra

Många har frågat efter recept på gårdagens middag och här kommer det!
 
Ingredienser räkröra:
2 dl creme fraiche
1 dl majonäs
200 gram lagrad, riven ost
300 gram räkor
1/2 habanero (eller röd chili om man vill inte vill ha röran så stark)
2-3 vitlöksklyftor
Peppar
 
Görsåhär: Blanda ihop allt och sen är det klart. ;-) OBS: Smaka dig fram till hur mycket chili du vill ha i. Jag gillar min mat stark men du kanske inte vill ha lika mycket styrka i din röra. 
 
Jag serverade min räkröra i en wrap igår. Wrapen är en omelett gjord på 1 ägg och ett par msk grädde. 
 
Räkröran passar även utmärkt till bakad potatis (läs avokado). 
 
 
Förresten, någon som har läst kostdoktorns nyhetsbrev idag? Där är en liten trollmor med. :-)
 
 
 
kram, trollmorslchf
 
 
Annie
2014-05-15 @ 20:03:43
URL: http://traineatenjoy.blogg.se

Nu blev jag nästan hungrig trots att jag precis ätit! Detta såg sjukt gott ut :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0