Sluta bry dig över vad andra tycker om din kropp

Känslan som uppstår när du slutar bry dig om vad andra tycker är obeskrivlig. Det känns som en sten lyfter från ens axlar. Den här känslan infann sig hos mig för ett par veckor sen. Jag har börjat använda tajta kjolar trots att jag har en liten bulle till mage kvar fortfarande. Varför ska jag vänta? Jag har även slutat att alltid täcka över mina armar med långärmade tröjor en varm sommardag. Vi måste ändra inställningen till våra kroppar. Jag och många andra har gått ner i vikt och då förändras kroppen. Den slappa huden är ett bevis på att vi har förändrat våra kroppar och vår hälsa. Då tycker jag att vi ska visa upp våra kroppar med stolthet istället för att gömma oss och skämmas i vassen. Sluta stirra dig blind på vad du har kvar att jobba med, fokusera på det fantastiska du har åstadkommit hittils. Efter detta inlägget ser mina armar fortfarande likadana ut och min mage också för den delen, men vad gör det? Förstår du hur skönt det är att gå ut i solen och bara släppa att det hänger en valk här och där? Det är en befrielse. Jag mår mycket bättre över att se den slappa huden som något bra och jag lovar att du också kommer må mycket bättre om du ändrar din inställning till din kropp och skiter fullständigt i vad andra människor anser.

Det gör stor skillnad på ditt självförtroende och din självkänsla om du tänker positivt istället för negativt och det kommer synas på din utstrålning. Så släng alla förbaskade långärmade tröjor, förstora klänningar och långbyxor. Det är dags för sommar och jag vill se dig njuta av den utan att du bryr dig om vad andra tycker om din kropp.

kram, trollmorslchf



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0